خانه / دسته‌بندی نشده / روش‌هایی برای رسانه‌ای کردن کسب‌وکار…. ثبت آگهی اینترنتی , ثبت آگهی رایگان, تبلیغات

روش‌هایی برای رسانه‌ای کردن کسب‌وکار…. ثبت آگهی اینترنتی , ثبت آگهی رایگان, تبلیغات


ثبت آگهی رایگان
ثبت آگهی اینترنتی

داشتن یک کسب‌وکار چه فاید‌ه‌ای دارد اگر هیچ‌کس چیزی در مورد شما نداند؟ چگونه می‌خواهید را بشناسانید؟ روابط عمومی یکی از چند نحوه اثبات شده برای سازمان‌ها است تا با مخاطب هدف رابطه برقرار کنند اینراهنمای اکثرا از تبلیغات مقرون‌ به صرفه‌تر است ولی چگونه می‌توانید مطمئن شوید که کار ‌های رسانه‌ای روابط عمومی شما به دست افراد درستی سپرده شده است؟ در اینجا چند وسائل اینترنتی نکاتی که به شرکت ‌ها – فارغ از اینکه چه اندازه‌ای هستند و در کدام صنعت کار می‌کنند – در گسترش دسترسی رسانه‌‌ای آنها کمک می‌کند، معرفی می‌شوند.

۱) محتوای ارزشمند تولید بکنید به اشتراک بگذارید
ویبهو دیوانژی (Vaibhav Diwanji)، استراتژیست بازاریابی دیجیتال می‌گوید: «تلاش ‌هایی که در روابط عمومی صورت می‌گیرند، بدون محتوای جذاب و مرتبط هیچ معنا و مفهومی ندارند. محتوای خوب این توانایی را دارد که پوشش رسانه‌ای خوب ی برای شما داشته باشد توجه مشتری را جلب نماید باعث می‌شود مردم در مورد برند شما حرف کنند.»
مطمئن شوید محتوایی که ایجاد می‌کنید ارزشمند است و اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید از نظر خبرنگاران مخاطبین هدف شما جالب مفید هستند . ممکن است بخواهید محصول یا خدمات جدید ی تولید بکنید یا در کالاها و خدمات فعلی خود تغییری مهم ایجاد بکنید . ممکن است در حال ادغام با شرکت دیگری هستید یا می‌خواهید شرکـت ی را تحت تملک درآورید یا می‌خواهید برگزاری نمایشگاه یا حراج بزرگی را اعلام بکنید .
دیوانژی می‌گوید: «برای به اشتراک‌گذاری خبرهای خود صرفا از روش‌های قدیمی اطلاعیه دادن در مطبوعات مصرف نکنید. انتشار فیلم زیبا ‌ در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌نویسی در این رابطه می‌تواند تاثیر بهتر ی بر برند شما داشته باشد.»
۲) برای برقراری رابطه با خبرنگاران با اهمیت زمان بگذارید
سامی مک‌آبه، مدیرعلت کمپانی رسانه‌ای Clarity PR می‌گوید: «پنج خبرنگار با اهمیت را که به طور مرتب حوزه خاص رقبای شما را پوشش می‌دهند شناسایی بکنید برای ایجاد رابطه با آنها در بلند مدت سخت کار بکنید .»
سوزی کیسی، مدیر حسابداری شرکت ارتباطات گبن (Geben) می‌گوید: «می‌توانید از گوگل و توییتر برای تحقیق در مورد خبرنگاران مورد نظر استفاده بکنید . قبل از اینکه بخواهم با خبرنگاری رابطه برقرار کنم، آخرین مقالات او را می‌خوانم و پروفایل او را در رسانه‌های اجتماعی مرور می‌کنم تا مطمئن شوم چیزی که به دنبال آن هستم با آن خبرنگار و علایق او همخوانی دارد یا نه.»
توصیه مک‌آبه این است که به محض آنکه تحقیقات خود را انجام دادید، از طریق رسانه‌های اجتماعی با این خبرنگاران درگیر شوید و هر کجا ضروری بود تحلیل و تفسیر ارائه دهید؛ حتی اگر این تحلیل‌ها به طور مستقیم به پوشش خبری کمپانی شما منجر نشود. «با ارائه نظرات مرتبط، به‌موقع و موشکافانه، اعتماد خبرنگاران را جلب بکنید . هدف این است که را مفسر توانمند و معتبری بشناسانید. این کار به زمان و پافشاری نیاز دارد.»
۳) از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار اخبار مصرف بکنید
جیسون پارکز، مالک شرکـت بازاریابی دیجیتال مدیا کپتین (The Media Captain) می‌گوید: «رسانه‌های اجتماعی حوزه جالبی برای تولید روابط عمومی هستند . به خصوص در بخش‌های تبلیغاتی این رسانه‌ها، می‌توانید اخبار یا وبلاگ قرار دهید و اندازه وسیع ‌ای از ترافیک وبسایت را در وب‌سایت مدیریت بکنید .» برای مثال تخصص خود را با به اشتراک‌گذاری مقالات ارتباط با صنعت کسب‌وکارتان در توییتر که خبرنگاران را جذب می‌کند، نشان دهید. یا از امکانات لینکداین برای ارتقای دیدگاه‌ها، تخصص رهبری اندیشه منحصر به شخص شرکـت ‌تان در بین گروه‌های بسیار هدفمند حرفه‌ای‌های کسب‌وکار استفاده بکنید .
۴) نتایج را بسنجید تا بتوانید آنها را گسترش دهید
به گفته جولی رایت، رئیس کمپانی بازاریابی ارتباطات رایت، «سنجش اثر روابط‌عمومی می‌تواند پیگیری URLها، گزارش‌های ارزیابی گـوگل ، پوشش محقق شده دیگر معیارهای معین شده توسط تیم شما را دربربگیرد. با توجه به منابع داخلی مجموعه ، پوشش رسانه‌ای را می‌توان یا به صورت دستی (برای مثال از طریق Google Alerts) یا سرویس‌های اتوماتیک ‌شده (مثل محصولات شرکت Cision که نرم‌افزارهای روابط عمومی تولید می‌کند) پیگیری الگوگیری کرد. مصرف از وسائل های نظارت بر رسانه می‌تواند نرخ ‌بر باشد، اما بار کاری را کاهش می‌دهد و می‌تواند پوشش رسانه‌ای رقبا را از نظر اندازه و محتوا به صورت مقرون‌ به‌صرفه‌تری پیگیری نماید .
۵) به استخـدام یک آژانس روابط عمومی فکر بکنید
با توجه به اندازه شرکـت ‌تان، تخصص و منابعی که در اختیار دارید، به‌کارگیری آژانس روابط عمومی بهتر از آن است که تمام کارها را خودتان انجام دهید.
در این صورت، بیشتر زمان شما صرف فروش یا کار کردن روی محصول‌تان می‌شود تا اینکه تلاش بکنید روابط عمومی را گسترش دهید. زمان استخدامی یک کمپانی یا فرد کارشناس در روابط عمومی، به اندازه کافی تحقیق ‌کنید. یک آژانس تبلیغاتی می‌تواند مورد مناسبی باشد، به خصوص اگر در صنعت مهمی کار می‌کنید. شرکت ‌هایی که تخصصی کار می‌کنند، ارتباطات ویژه‌ای با گروه‌های صنعتی هدف و رسانه‌ها دارند می‌توانند شما را به مخاطبان مناسب خودتان برسانند.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

اهمیت و لزوم تبلیغات اینترنتی در دنیای کسب و کار

ثبت آگهی اینترنتیثبت آگهی رایگان تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال …