خانه / مقالات / استخدام کارشناس فروش و مدیر فروش

استخدام کارشناس فروش و مدیر فروش

نسبتا هر روز ارتباط هایی دارم که از من می پرسند فروشنده ،کارشناس فروش ،مدیر فروش و یا بازاریاب برای استخدامی سراغ دارم یا خیر.فروشندگان قلب تپنده هر کسب و کاری هستند در خط مقدم جبهه نبرد با رقبا قرار دارند.به ویژه در زمان رکود اقتصادی نیاز به فروشندگان توانا بیش از بیش آشکار می شود.


فروشگاه ساز آنلاین

درآمد,راهنمای کسب درآمد میلیونی,کسب و کار اینترنتی,کسب درآمد اینترنتی,درآمد اینترنتی,کسب درآمد از اینترنت,کسب درآمد,زپو

اما چگونه در استخدامی کارشناس فروش و مدیر فروش و بازاریاب خوب باشیم؟

جهت این کار راه حل های مختلف ی هست از عبارت :مراجعه به کاریابی ها،دادن اطلاعیه استخدام،یاری گرفتن از دوست ها و آشنایان،جذب فروشندگان رقبا،جذب فروشندگانبقیه شرکت ها همین طور ساختن فروشنده !

الف ) استخدامی فروشنده از طریق مراجعه به کاریابی ها

کاریابی ها برای معرفی کارجویان به کار فرمایان ایجاد شده اند.برای استخدامی کارشناس فروش و بازاریاب به سراغ آن ها بروید و تقاضای را به آن ها اعلام بکنید .امروزه وب سایت های اینترنتی کاریابی وجود دارند که شما می توانید به صورت آن لاین در بانک اطلاعات رزومه های آن ها به جست جو بپردازید.

ب) اگهی استخدام

اقطعا لا اولین مورد ایی که به ذهن شما جهت استخدامی کارشناس فروش می رسد دادن آگهی در روزنامه های نیازمندی ها هست.در این رابطه رعایت چند نکته می تواند مفید باشد:

۱)مکان قرار گیری آگهی استخدام: بسیاری از افراد فکر می کنند صفحه اول روزنامه نیاز مندی بهترین جا جهت اگهی استخدامی است ولی تجربه به من نشان داده اکثرا افراد جویای کار مستقیم به سراغ صفحه آگهی های استخـدام می روند.برای جذب و استخدامی بازاریاب ،اطلاعیه خود را در صفحات استخدامی چاپ بکنید .

۲)به طور کلی هر چقدر کادر اگهی بزرگتر متن آن رنگی باشد افراد معتبر تری را جذب می بکنید .خصوصا زمانی که از یک صنف ده ها اطلاعیه وجود داشته باشد به نظر می رسد افراد قوی تر جویای شغل به اگهی های بزرگتر و رنگی توجه زیادتری می کنند.

۳)عنوان اگهی در جذب قوت فروش زیاد خیلی مهم است.چنانچه در آگهی بنویسید (استخدامی بازاریاب) تیپ آدم می آید و اگر بنویسید استخدامی (کارشناس فروش) تیپ آدم دیگر.به صورت تجربی به کمپانی هایی که مشاوره بازاریابی فروش می دهم توصیه می کنم در متن اطلاعیه های استخـدام خود قطعا استخـدام مدیر فروش کارشناس فروش را بنویسند تا بتوانند دامنه وسیع تری از افراد را برای مصاحبه استخدامی دعوت و رزومه های دریافت کنند.

۴)نوشتن زمینه کار کمپانی نقش اثر گذار ی در جذب افراد توانمند آن حوزه دارد.چنانچه به دنبال افراد با تجربه در زمینه کاری خودتان هستید توصیه می کنم زمینه کار مجموعه را بنویسید.با این کار می توانید فروشندگان ناراضی رقبا را برای مصاحبه دعوت بکنید و حتی چنانچه آن ها را نیز استخدامی نکردید به اطلاعات جالبی در رابطه با رقبای خود دست می یابید.

۵)نوشتن نام شرکـت می تواند مفید و یا ضرردار باشد.اگر از برند قدرتمندی برخوردار هستید با درج نام برند خود می توانید ،فروشندگان قوی را به سمت خود جذب بکنید ولی اقطعا ل این را بدهید که رقبای شما روی این مورد حساس شوند و بخواهند جهت کسب اطلاعات در رابطه با شما از این طریق اقدام کنند.

۶)درج اطلاعات ارتباط کامل مانند تلفن ،فکس و پست الکترونیکی می تواند دامنه وسیع تری از افراد را به سمت شما بکشاند ولی برخی از مجموعه ها به دلیل امکان تعداد ارتباط بالا و یا عدم امکان جواب گویی تلفنی و یا ملاحضات امنیتی به جهت عدم شناسایی توسط رقبا و مخاطبان فقط کار به درج شماره فکس و یا ایمیل می کنند.

۷) گذاشتن شرط مدرک تحصیلی بالا را مگر در موارد ی که جزو الزامات و پیش نیاز های شغل فروش باشد پیشنهاد نمی کنم.نمونه های خیلی ی از افراد مدارک تحصیلی بالا دیده ام که توان مندی فروش نداشته اند و بر عکس زیبا آن با بسیاری از اقراد با مدارک تحصیلی پایین اما توانمند در حوزه بازاریابی و فروش کار کرده ام.شغل فروش نیازمند هوش هیجانی (EQ) بالایی است .مدرک تحصیلی بالا الزاما دال بر هوش هیجانی بالا نیست.

۸)چنانچه به دنبال استخـدام مدیر فروش متخصص و پیشرفته هستید مجلات و نشریات صنعت خود را فراموش نکنید.در مجلات تخصصی حوزه کار اطلاعیه استخـدام چاپ بکنید .عموما مدیران فروش متخصصین فروش پیشرفته ی مجلات صنعت را بررسی می کنند.

۹)اگر حقوق فوق العاده و جذابی نمی توانید پرداخت بکنید از نوشتن آن خودداری بکنید .به اعتقاد من یک فروشنده خود حقوق ویژگی ها ی را تعیین می نماید .برای فروشنده ممکن است رقم چند ده میلیونی در ماه کم باشد برای شخص دیگری حقوق اداره کار خیلی باشد!تنها زمانی حقوق را بنویسید که فکر می بکنید می توانید تعداد زیاد ی را به واسطه آن به سمت جذب بکنید .

۱۰)اگر قوت فروش آسان می خواهید می توانید در متن اطلاعیه قید بکنید به همراه آموزش بازاریابی

برای آگهی استخدامی قوت فروش علاوه بر نشریات از محیط وب می توانید استفاده تاثیر گذار ی ببرید.

۱)در وبسایت های مختلف نیازمندی مثل وبسایت ایستگاه ،ایران تجارت …. اگهی استخـدام خود را درج بکنید .سایت های نیازمندی عموما جهت درج اگهی معمولی خدمات می دهند.

۲)در وب وبسایت مجموعه خود بخش جهت استخـدام قرار دهید.اقطعا ل دارد فرد توان مندی از وب سایت شما بازدید نماید تمایل به استخدامی در شرکـت شما را داشته باشد.

۳)در گروه های تخصصی پروگرام های ارتباطی مثل تلگرام ،لاین و … و همین طور سایت های شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک لینکداین و … اطلاعیه استخـدام خود را قرار دهید.

۴)در صورتی که بانک پست الکترونیکی افراد کارشناس حوزه کاری را در اختیار دارید ،ارسال پست الکترونیکی انبوه می تواند مثمر ثمر باشد.

۵)در وب وب سایت های تخصصی حوزه کاری می توانید آگهی استخـدام قوت فروش کارشناس را قرار دهید.

ج )یاری گرفتن از دوست ها و آشنایان:

به دوست ها و آشنایان و همچنین همکاران بسپارید چنانچه فروشنده پیشرفته برای فروش و بازاریابی کمپانی شما دیدند به شما معرفی کنند.هنوز هم در بسیاری از موارد تبلیغات دهان به دهان بهتر از تبلیغات انبوه عمل می نماید .بسیاری از فروشندگان متخصص به آگهی های استخدامی کارشناس فروش توجه ی نمی کنند و یا اصلا آن ها را نمی بینند. جهت چه که در حال حاضر مشغول به کار هستند .در هر صنفی گاهی افراد توصیه کننده هستند .به عنوان مثال نگار یا مدیر نشریه تبلیغاتی یک صنعت به تعداد بسیاری از افراد آن صنعت دسدلهره و ترس ی و از ارتباطات وسیع ایی با فعالان آن صنف برخوردار است.به این افراد مراجعه بکنید از آن ها بخواهید در صورت دیدن یا شناختن فروشنده مناسب آن ها را به شما معرفی کنند.

د) فروشندگان رقبا:

یک فروشنده متخصص عموما جایی مشغول به کار است چرا که کسی که در فروش توان مند است ابتدا بایستی بتواند توان مندی خود های را بفروشد.فروشندگان رقبا را به سه پارت می توان تقسیم کرد :۱)فروشندگانی که قبلا با رقبای ما کار می کرده اند الان جدا شده اند.۲)فروشندگانی که در حال حاضر دارند با رقبا کار می کنند ولی ناراضی هستند و می خواهند جدا شوند. ۳)فروشندگانی که با رقبا کار می کنند راضی هستند .

شما می توانید برای هر سه دسته پروگرام بریزید.فروشندگان با مشتریان در رابطه هستند ،زمانی که فروشنده از شرکت ی جدا می شود اولین شخصی که متوجه می شود مشتریان او هستند .به سراغ مشتریان فعال و مشتریان بالقوه افراد توصیه کننده (افرادی که به دلیل موقعیتی که در آن قرار گرفته اند به فروشندگان صنعت شما در رابطه هستند ) رفته و از آن ها بپرسید فروشندگانی از رقبای شما را می شناسند که در حال حاضر با آن ها کار نمی کنند یا خیر.همین طور می توانید از مشتریان خود بپرسید که فروشنده قوی در بین کارمندان رقبای شما می شناسند و یا خیر.در صورتی که جواب آن ها مثبت هست می توانید از مشتریان بخواهید از طرف شما برای اسخدام کارشناس فروش به طور غیر مستقیم با آن فروشنده مذاکره کنند که درصورتی که تمایل دارد آن شرکت را ترک نماید شما می توانید برای استخدامی با آن ها مذاکره بکنید .

ه) فروشندگان غیر مرتبط

بسیاری از مدیران به دلایل مختلف از ملاقات فروشندگانی که می خواهند محصولی به آن ها بفروشند طفره می روند.من توصیه می کنم هر فروشنده ای را حداقل برای یک بار ملاقات کنند. برای چه که نمی دانند چه کسی را می بینند این می تواند باب آشنایی با آن ها را جهت شان باز نماید .فروشندگانی که می خواهند با شما ملاقات کنند را ببینید ،و چنانچه فروشنده ای به سراغ شما آمد و توانمند بود به او پیشنهاد استخدامی در کمپانی را بدهید!!!

و)تهیه فروشنده:

خیلی ی از افراد توان مندی فروش را دارند ولی تا به حال این قابلیت را در خود کشف نکرده و به آن توجه نکرده اند.یکی از شرکت هایی که به آن مشاوره بازاریابی می دهم فروشنده توانمندی دارد که قبلا حساب دار آن مجموعه بوده است یا در مجموعه دیگر یکی از متخصصین فروش موفق آن قبلا در همان کمپانی منشی بوده است.در مجموعه ببینید چه افرادی می توانید روش فروش و بازاریابی داده و وارد شغل فروش بکنید . بعضی وقتها اوقات مورد های بهتر ی می توانید پیدا بکنید .

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

معرفی کتابخانه بلند اداری آدینا

معرفی کتابخانه بلند اداری آدینا با اینکه امروزه دنیا ، دنیای تکنولوژی است ولی همچنان …