خانه / مقالات / چگونه یک بازاریاب تلفنی خوب باشیم؟

چگونه یک بازاریاب تلفنی خوب باشیم؟

بازاریاب تلفنی ( telemarketer ) شخصی است که مسئولیت فروش کالا و یا خدمات را با تلفن قبول می نماید .بازاریاب های تلفنی ممکن است در دفتر خصوصی،یک مرکز تلفن و یا در خانه کار کنند.به طور معمول بازاریاب های تلفنی مشتریان خود را ملاقات نمی کنند و به همین دلیل داشتن مهارت های بازاریابی تلفنی در این حرفه جهت دست یابی به موفق یت الزامی است.توصیه ات زیر را جهت اینکه چگونه بازاریاب تلفنی بهتر باشید دنبال بکنید :


کسب درآمد از اینترنت

درآمد,راهنمای کسب درآمد میلیونی,کسب و کار اینترنتی,کسب درآمد اینترنتی,درآمد اینترنتی,کسب درآمد از اینترنت,کسب درآمد,زپو

مراحل :
۱)آماده شدن جهت بازاریابی تلفنی
تا جایی که می توانید برای در مورد چیزی که می خواهید بفروشید یاد بگیرید.

شما بایستی بدانید محصولی که می فروشید چه چیزی است ،چگونه کار می نماید و چه ارزشی برای مشتریان بالقوه ایجاد می نماید .به علاوه اینکه شما بایستی به محصولی که می فروشید و ارزشی که جهت مشتریان شما ایجاد می نماید باور داشته باشید.
در رابطه با شرکت ی که جهت آن کار می بکنید بررسی کنید.

شما نه فقط محصول می فروشید بلکه شرکـت را هم می فروشید.شما بایستی این توانایی را داشته باشید که به مشتریان بالقوه بگویید جهت چه باید از بین رقبا ،شما را گزینش کنند. بررسی تاریخچه مجموعه ،فلسفه آن ،انتقادات و رضایت نامه های مشتریان جهت ایجاد عکس مطلوب از مجموعه ی که با آن معلت ه می کنند در ذهن مشتریان مفید است.
مطمئن باشید که فرآیند فروش را فهمیده اید.

زمانی که شما مشتری را برای خرید چیزی که می فروشید متقاعد می بکنید لازم است که بتوانید فرآیند فروش را از ابتدا تا انتها توضیح دهید ،مانند تشریفات اداری بستن معلت ه،صورت حساب ها،شرایط حمل و نقل،شرایط پس گرفتن، استرداد محصول و …
برای مشتریان بالقوه اطلاعات ارتباط را آماده سازی بکنید .

شما باید نام تجاری داشته باشید.آدرس ایمیل ،شماره تلفن ها،آدرس وب سایت،اطلاعات ارتباط با مدیریت (به ویژه چنانچه شما در یک مرکز ارتباط کار می بکنید ) یا هر اطلاعات ارتباط وابسته دیگر که مشتریان ممکن است از شما تقاضا کنند از پیش تهیه بکنید .
۲)با اعتماد به نفس حرف بکنید .

بک بازاریاب تلفنی مناسب با یک تن حرف با اعتبار حرف می نماید به گونه ایی که باعث آرامش خیال مشتری می شود.چنانچه شما به طور پیشرفته ی آن را تست کرده باشید،می بایست قادر باشید با اعتماد به نفس در رابطه با ارتباط مجموعه خودتان حرف بکنید .

۳)مهارت های ارتباطات اثر گذار را تست بکنید .

شمرده شمرده با صوت واضح و به اندازی کافی بلند حرف بکنید به گونه ایی که مشتریان به راحتی ولوم شما را بشنوند.من من نکنید.خودتان را معرفی بکنید هدف از ارتباط تان را در اولین فرصت بیان بکنید .حوصله به خرج دهید و به جواب هایی که مشتری می دهد به بهتر ی گوش بکنید .یک تعادل درست بین خیلی حرف کردن و به اندازه کافی حرف نزدن پیدا بکنید .محیط خشک در مکالمه می تواند ناخوشایند باشد از طرف دیگر زیاد حرف زدن و تند حرف کردن باعث گیج آشفته شدن مشتری می شود.
۴)تست بکنید تا به نظر نرسد دارید روخوانی می بکنید .

متون آماده شده در بازاریابی تلفنی (به ویژه در محیط مرکز ارتباط ) معمول می باشند .اما شما می توانید به گونه ای حرف بکنید که به نظر نرسد دارید روخوانی می بکنید .قبل از ارتباط چند نفس عمیق بکشید و آرام باشید.به جای اینکه روی کلمات مکالمه تان تمرکز بکنید روی پیام پشت آن متمر کز باشید.
۵)یک نگرش ذهنی مثبت داشته باشید.

به خاطر داشته باشید بسیاری از افرادی که با آن ها ارتباط می گیرید منتظر ارتباط شما نیستند و ممکن است پذیرای شما نباشند.این مورد حتی برای بازاریاب تلفنی پیشرفته ی غیر عادی نیست که پیش از دست یابی به مشتری طرفدار از طرف چندین مشتری بالقوه رد شود.
۶)فعال و با انگیزه بمانید.

بازاریابی تلفنی بازی با اعداد است.جهت گسترش مهارت های بازاریابی تلفنی به و پافشاری نیاز دارد.خودتان را متعهد بکنید هر روز تعداد معین ی ارتباط تلفنی بگیرید و دقت بکنید آن ارتباط ها صورت بگیرید.
۷)تشخیص دهید چه زمانی بایستی به سراغ مکالمه بعدی بروید.

اگر مخاطب ارتباط شما به طور صریح آشکار علاقه ایی به آن چه شما می گویید نشان نمی دهد پس به طور مودبانه به متن انتها دهید و بعد مکالمه بعدی را شروع کنید.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

معرفی کتابخانه بلند اداری آدینا

معرفی کتابخانه بلند اداری آدینا با اینکه امروزه دنیا ، دنیای تکنولوژی است ولی همچنان …