هیچ جای اطمینانی وجود ندارد
|هیچ جای اطمینانی وجود ندارد از خراسان مسکن|
سرپرست اداره حجم نهاد زیباسازی شهرداری تهران گفت: مقابله با پدیده وندالیسم (تخریب آثار هنری) به برنامه جذاب و جالب و خوبها و همچنین تمهیدات آن نهاد چندان مرتبط نیست، بلکه فرهنگسازی رسانهها و همچنین خواست شهروندان و مردم شهر سبب میمی شود آسیبی آثار هنری را تهدید نکند.
به به گفته بنانیوز(BanaNews.ir)؛ “علیرضا فاضلی” اظهار کرد: شهروندان و مردم شهر به مرور زمان خودشان را با هر محیط و همچنین عنصری وفق میدهند، بهعنوان مثال، امروزه دیگر کسی به خودش اجازه نمیدهد در میدان فردوسی نهتنها به مجسمه، بلکه به گل و همچنین گیاه آن هم نیز آسیبی وارد کند، زیرا احساس میکند آنها چیزهای خوبی خواهند بود و همچنین بایستی و حتما وجود داشته باشند. از طرفی آن همها را بهعنوان یک نشانه متعلق به خود، شهرستان و همچنین کشورش میداند. بارها پیش آمده که من در حال دیدن مجسمهای جهت اطمینان از سلامت آن هم هستم که شهروندان و مردم شهر به من میگویند، با آن مجسمه چه کار داری؟!
او با گفتن آنکه جهت هر اِلِمان و همچنین مجسمهی شهری نهتنها در ایران، بلکه در تمام دنیا ممکن می باشد اتفاقی پیش آید، ادامه داد: اکثرا و بیشتر آسیبها به آثاری وارد میمی شود که جدید نصب میشوند و همچنین شهروندان و مردم شهر هنوز به دیدن آن همها عادت نکردهاند. حل آن مشکل نیز به فرهنگسازی توسط رسانهها و همچنین خواست شهروندان و مردم شهر مرتبط می باشد. از سویی نهاد زیباسازی سعی میکند آثار را از جنس مقاوم بسازد و همچنین در مکانی نصب کند که کمترین آسیب را ببیند.
فاضلی گفت: ما سه دانشکده جهت رشته مجسمهسازی در ایران داریم و همچنین در صورتی که هر سال شمسی ۱۵ تا ۲۰ فرد یا شخص دانشجو در آن همها مشغول به تحصیل شوند، سالی ۵۰ خانواده با مجسمهسازی آشنا میشوند. اتفاقهای هنری مانند سمپوزیوم و همچنین بیینالهای شهری نیز مسلما فضای فرهنگی و همچنین رشد عمومی را بالا بردهاند و همچنین اکنون نسبت به قبل اوضاع خیلی بهتر شده و همچنین بسیاری از شهروندان و مردم شهر از اِلِمانهای شهری مراقبت میکنند، بهویژه آنکه شهروندان و مردم شهر بومی منطقهای باشند و همچنین نسبت به مجسمه احساس عِرق کنند.
او در مورد بهره بری و استفاده از مواد بازیافتی در خلق هنرهای شهری، اظهار کرد: گاهی جریانی بهوجود میآید که همه نگاهها به آن هم معطوف میمی شود، یکی – دو سال شمسی می باشد که توجه به محیط زیست و همچنین مواد بازیافتی به بسیاری از حوزهها وارد شده و همچنین به هنر نیز رسیده می باشد. بعضی مواد بازیافتی، ماندگار خواهند بود و همچنین بعضی آنگونه نیستند، نهاد زیباسازی از نصب مجسمههای بازیافتی که ارزش هنری و همچنین ماندگاری داشته باشند، استقبال میکند.
سرپرست اداره حجم نهاد زیباسازی شهرداری با اشاره به رویداد هنری «بهارستان» که به نصب المانهای شهری جهت استقبال از بهار مرتبط بود، افزود: در آن رویداد بر بهره بری و استفاده از مواد با ماندگاری کم و همچنین بازیافتی تأکید کردیم، زیرا جشنوارهای جهت استقبال از بهار و همچنین عید نوروز بود و همچنین قرار بود کارها بعد از دو ماه جمعآوری شوند، سپس ما به رسالت اصلی خود که ساخت مجسمههای ماندگار می باشد، بازگردیم. البته یکی از آثار بازیافتی خلقشده در رویداد «بهارستان» به علت بهره بری و استفاده از قطعات ماشینی و همچنین استحکام آن هم، در محل نصبش در «باغ فردوس» باقی میماند.
فاضلی همچنین در پاسخ به آن پرسش که چقدر نسبت به کپی نبودن طرحهای اجراشده در شهرستان اطمینان دارید؟ گفتن کرد: هیچ جای اطمینانی وجود ندارد. فضای مجازی کپی بودن بعضی آثار را جهت ما نمایان میکند و همچنین از سوی دیگر، دست عدهای را جهت کپی کردن باز میگذارد که شاید سال شمسیها بعد متوجه آن هم شویم. ما حساسیت بسیاری نسبت به کپی نبودن مجسمههای ماندگار سطح شهرستان داریم، البته اکثرا و بیشتر هنرمندانی هم که به ما اثر ارائه میکنند، پیشینه هنری دارند و همچنین به همین علت آثارشان مدام در حال رصد شدن می باشد و همچنین آن، مهر اعتباری بر آن همها میزند.
سرپرست اداره حجم نهاد زیباسازی شهرداری تهران همچنین با اشاره به آنکه رشته مجسمهسازی در کشور و همچنین دانشگاههای ما نوپاست، اضافه کرد: آن موضوع عمق چندانی در ایران ندارد. هنرمندان ما ابتدا سعی کردند از ذائقه ذهنی خود بهره بری و استفاده کنند و همچنین به همین علت، اکثرا و بیشتر آن آثار اورجینال و همچنین زاییده ذهن خود هنرمندان خواهند بود.
ایسنا
onlineblackjack.money