خانه / مقالات / فرق فیلم جذاب ‌های TV ی و تلویزیونی چیست؟

فرق فیلم جذاب ‌های TV ی و تلویزیونی چیست؟

دانلود سریال خارجی

به نقل از جهان ، این در حالی است که از منظر ساختاری،فرم مفهوم بین این دو مقوله تصویر ی دارای فرق بزرگی است و موتیف های این دو مولفه در یک قالب فرم قابل تعریف نیست.

تله فیلم زیبا یا فیلـم های تلویزیونی بدلیل ماهیت کارکرد رسانه ای و وسیع بیشتر مخاطب، نسبت به اثر تلویزیون ی عام تر است عام بودن یک اثر هنری، اقناع مخاطب را تصادفی می نماید ، در حالی که فرم ساختار یک تاثیر تلویزیون ی فاخر از همان ابتدا به دنبال اقناع مخاطب ویِژگزینشه است.

بر طبـق استانداردهای جهان ی،فیلم دیدنی های تلویزیونی بیشتر جنبه سرگرمی دارد در حالی که یک اثر تلویزیون ی حس تاویل پذیری را در مخاطبان برمی انگیزد و برای سرگرمی خلق نمی شود.

البته اگر چه برخی افراد این روزها با نگاه به گیشه با هدف تجاری کردن سینما، این هنر را به صنعتی درآمدزا تبدیل کرده اند، اما ماهیت اساس سینما، همان عنصر تاویل پذیری است تا ادراک مخاطب را نسبت به جهان پیرامون تقویت نماید .

سینما، بنا بر تعابیر تاویل کنندگان در طبقات نظری به گونه های مختلف تقسیم می شود که سینمای فلسفی، شاعرانه و ماورالطبیعه از عبارت ژانر (گونه)هایی است که منتقدان تاویل کنندگان بر طبـق نوع مصرف، بر روی هر تاثیر گذاشتند.

دریک تاثیر تلویزیون ی،میزان سن ها،دکوپاژها، میزان نورپردازی، نوع گریم، نگاتیو نوع بازی کاراکترها و حتی مباحث منتقدان خیلی مفرق از تله فیلم دیدنی است به همین دلیل منتقدان پیشرفته هنر هفتم، زیر بار تحلیل تله فیلم دیدنی نمی روند.

سینما، پدیده قرن بیستمی است و در این قرن، هنرهای بصری و شنیداری کم کم جای را در بین طبقات اجتماعی باز کرد.

در ابتدای ورود این وسائل صنعتی مدرن به ایران، جنبه سرگرمی آن مد نظر قرار گرفت و سینما علت ی جهت سرگرمی توده های مردم بود.

تلویزیون ایران درابتدا،کار خود را با سطحی نگری رویکرد به بی اهمیت ترین موارد جامعه شروع کرد که منتقدان محصولات این هنر به آن نامˈفیلم زیبا فارسیˈ اطلاق کردند.

فرد د این نوع فیلم جالب ، نخستین بار در دهه ۴۰ از طرف گاهی منتقدان سینما بویژه در بین نویسندگان روزنامـه نگار رواج یافت از آن پس به عنوان یکی از شناسه های سینمای ایران به کار گرفته شد.

ˈفیلم جذاب فارسیˈبه صورت عنصر لایه نگر از طرف بعضی کارگردانان به عنوان پدیده سرگرم کننده بیان شد و رژیم پهلوی جهت زدایش فرهنگی بر تولید این نوع فیلم جذاب ها اصرار داشت.

منتقدان معتقد بودند،در فیلـم فارسی فقط فرد ها و بازیپرهزینه با گویش فارسی تکلم می کنند و هیچ نشانه اثری از فرهنگ تمدن ایران در آن وجود ندارد به همین علت آن را ˈفیلم زیبا فارسیˈ قلمداد می کردند.

درمراحل بعد،تاجران و بازرگانان ایرانی که به کشورهای مختلف مسافرت می کردند همراه با واردات چای قند روغن، فیلم جالب های خارجی را جهت اکران در ایران با به تهران می آوردند تا به همراه کراوات، کلاه شاهی وسائل اسباب ارایش و مجلات مدل لباس ، آن را هم در بازار ارایه کنند.

کپی برداری از تلویزیون آمریکا، هند، ترکیه و ایتالیا در فیلم زیبا فارسی امر متداول در بین کارگردانان شد و یک دختر ان پسران روستایی در تولیدات آن روزها با پوشیدن لباس های خارجی، تبدیل به تیپ های غربزده با کراوات و شلوار جین موهای رنگ کرده شدند.

با این حال ، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تلویزیون ایران رویکرد ملی و هویتی به خود گرفت و گاهی از آثار ماندگار در ژانر های مختلف از عبارت گونه دفاع مقدس، انقلاب محوری درام های اجتماعی توانست در اهمیت فرهنگی مطلوبی قرار گیرد و حتی نام TV ایران را در جشنواره های مختلف طنین انداز نماید .

نگاه ایرانی – اسلامی به سینما نیز باعث شد TV ی ملی درایران قد علم نماید که در این نگاه، سینما به تاثیر هنری، تمدنی عظیم مد نظر فیلم جالب سازان قرار گرفت که روایتی از تمدن سازی TV ایرانی محسوب می شود.

با این اوصاف آنچه باعث می شود سینما راه خود رااز تلویزیون جدا نماید عنصر تاویل پذیری است که مختص سینمای فاخر است و این عنصر در گاهی آثار سینمای ی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سینما هویت بخشید.

سینما ب رویکرد ساختاری، محل ظهور ظهور برخی ایده های فلسفی و فلسفه جامعه شناسی شده است در حالی که در تلویزیون این ایده ها باعث سرگردانی مخاطب می شود به همین دلیل نگاه روشنفکرانه در تلویزیون راه به جایی نمی برد و این ایده ها فقط در سینما قابل وانمایی است.

در حالی که در اثر تلویزیونی یا تله فیلم جذاب ، کارگردان ب گستردگی مخاطب نمی تواند از مولفه فلسفی و ذهنی بهره بگیرد می بایست یا شعار زده عمل نماید یا مستقیم گویی خیلی ی داشته باشد.

تلویزیون ب ماهیت رسانه ای بودنش چندی صباحی قصد رقابت با سینما را داشت ولی سینما راه خود را ادامه داد با آثاری ماندگار توانست مخاطب خود را حفظ نماید .

اگر چه گاهی از فیلـم های تلویزیون ی با رویکرد طنز، از نظر محتوا مفهوم، در دوره ای بشدت نزول کردند اما گاهی از آثار به عنوان ستاره های سینما، این چراغ را روشن نگه داشت.

از نظر کارشناسی، آثار تلویزیونی نمی تواند عنصر تاویل پذیری سینما را در خود داشته باشد به همین دلیل سینما همیشه سینما باقی خواهد ماند.

به نقل از ایرنا،‌سینما هم اکنون در عرصه جهان ی هنر به زبان مشترک در بین مخاطبان تبدل شده است کارگردانان بایستی از این زبان مشترک برای معرفی تمدن فرهنگ ایرانی، اسلامی بیشترین بهره ببرند.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

معرفی گوشی شیائومی ردمی نوت ۵ پرو

معرفی گوشی شیائومی ردمی نوت ۵ پرو در این مقاله می خواهیم به معرفی گوشی شیائومی …