خانه / اخبار خراسان / کج سلیقگی یک تبلیغ محیطی در مشهد؛ نگاه کنیم یا ببینیم؟+تصاویر

کج سلیقگی یک تبلیغ محیطی در مشهد؛ نگاه کنیم یا ببینیم؟+تصاویر

کج سلیقگی یک تبلیغ محیطی در مشهد؛ نگاه کنیم یا ببینیم؟+تصاویر

|کج سلیقگی یک تبلیغ محیطی در مشهد؛ نگاه کنیم یا ببینیم؟+تصاویر از خراسان مسکن|

به به گفته خبرگزاری خراسان مسکن از مشهدمقدس، تبلیغات شهری آن روزها تغییر پیدا کردن به جزء لاینفکی از فضای پیرامونی ما شده؛ هرچند که در اکثرا و بیشتر موارد شهرداری‌ها و همچنین یا سایر ارگان‌ها از آن فضاها جهت اطلاع‌رسانی از سرویس ها و خدمات خود بهره‌ می‌گیرند و همچنین با آنکه در اختیار تبلیغات تجاری نهاده می‌می شود.

در مشهد نیز به روال بعضی دیگر از کلانشهرها، از فضاها و همچنین تابلوهای شهری جهت اطلاع رسانی سرویس ها و خدمات ارائه شده از سوی شهرداری بهره بری و استفاده می‌می شود؛ کاری به درست یا غلط آن کار نداریم زیرا که بنا برعقیده بسیاری از مهندسین و متخصصین ارتباطات و همچنین تبلیغات دوران تبلیغ محیطی به سر آمده و همچنین دلیلش هم آن می باشد که مخاطب پشت فرمان، بایستی و حتما حواسش به رانندگی‌اش باشد و همچنین نه تبلیغ محیطی.

بعضی ممکن می باشد عنوان کنند اساسا آن تبلیغات ناخودآگاه مخاطب را هدف گرفته‌اند و همچنین یا آنکه قرار نیست در آن هم نگاه اول مخاطب از تمام تبلیغ سر دربیاورد و همچنین یا آنکه موفق می شود تمام آن هم را بخواند بلکه قرار می باشد مخاطب تحریک می شود و همچنین چند بار برود و همچنین بیاید تا بالاخره موفق به مکاشفه شده و همچنین بتواند تمام متن را بخواند.

به فرض آنکه آن تئوری را نیز قبول داشته باشیم دیگر آنکه بخواهیم از اینفوگرافیک جهت فضای شهری بهره بری و استفاده کنیم اندکی به مشقت انداختن مخاطب می باشد.

در بزرگراه آزادی مشهد بر روی بیلبوردی سرویس ها و خدمات اتوبوسرانی مشهد نصب شده و همچنین قالب در نظر گرفته شده جهت آن هم اینفوگرافیک می باشد که حاوی جزئیات فراوانی در آن باره می باشد؛ ابتدا تصور کردیم آن تابلو جهت مسافرانی نصب شده که در ایستگاه اتوبوس منتظر خواهند بود ولی باید توجه داشت زاویه تابلو به نحوی می باشد که در صورتی که هم مسافران منتظر بخواهند آن هم را بخوانند بایستی و حتما وسط بزرگراه قرار بگیرند!

در صورتی که هم که جهت رانندگان آن تابلو نصب شده که مشخص نیست راننده بایستی و حتما تا چه مقدار و اندازه و میزان سرعتش را کم کند و همچنین از تصادف احتمالی جلوگیری کند تا موفق به کشف خطوط می شود.

به قول بعضی اساتید علم ارتباطات در صورتی که قرار می باشد صرفا نگاه کنیم قاعدتا شهروندان نیز به آن تابلو نگاه می‌کنند یعنی صرفا آن هم را نگاه کرده و همچنین رد می‌شوند بدون آنکه موفق به تجزیه و همچنین تحلیل شوند ولی باید توجه داشت در صورتی که قرار می باشد ببینیم قاعدتا بایستی و حتما بتوان آن تابلو را تجزیه و همچنین تحلیل هم کرد که آن فضا اصلا چنین شرایطی را فراهم نمی‌کند.

بهتر می باشد از قالب‌های غیره ای جهت آن گونه تبلیغات که از قضا سرویس ها و خدمات مهمی را نیز گفتن می‌کنند بهره بری و استفاده می شود.

انتهای پیام/ش

کج سلیقگی یک تبلیغ محیطی در مشهد؛ نگاه کنیم یا ببینیم؟+تصاویر در تاریخ ۲۱ August 2019 | 3:01 pm نشر یافته شده شده می باشد

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

1398061214320665418283234.jpg

آیت‌الله علم‌الهدی: امروز ایران، محدود به مرزهای جغرافیایی نیست/ بخواهید تجاوز کنید، اسرائیل نصف روزه خاک شده می باشد

آیت‌الله علم‌الهدی: امروز ایران، محدود به مرزهای جغرافیایی نیست/ بخواهید تجاوز کنید، اسرائیل نصف روزه …